Ηλιούπολη

[Παραθέτουμε την εισήγηση που έγινε από τον κ. Ανδρέα Καπετανάκη, μέλος της Αυτόνομης Πρωτοβουλίας Ηλίουπολης στη «Συνάντηση για τον Υμηττό» της 2ης Δεκεμβρίου 2007.]

Αρχικά θέλω να πω ότι τελικά φαίνεται πως αυτό το εγχείρημα που λέγεται «Διαδημοτική Επιτροπή », φαίνεται ότι μπορεί και αντέχει στο χρόνο και όχι απλά αντέχει, αφήνει και καρπούς. Ένας απ’ αυτούς τους καρπούς είναι και η σημερινή εκδήλωση. Για μας η «Διαδημοτική Επιτροπή» είναι και πρέπει να παραμείνει ένας σχηματισμός αυτόνομος, ο οποίος δίνει την πολυτέλεια σε συσπειρώσεις, σε φορείς, σε ομάδες, να μπορούν να εκφράσουν λόγο και να μπορούν να συνθέτουν διαφορετικές απόψεις. Είναι πολύ σημαντικό αυτό το πράγμα να γίνεται σήμερα.
Θεωρούμε ότι το κύριο θέμα, το οποίο θα απασχολήσει τη «Διαδημοτική Επιτροπή» και πρέπει να την απασχολήσει στο επόμενο διάστημα, είναι η κατασκευή της προέκτασης της δυτικής περιφερειακής Υμηττού. Είναι ένα έργο το οποίο πολύ πιθανό να είχε ξεκινήσει, κατά την γνώμη μας, αν δεν υπήρχαν οι πυρκαγιές του καλοκαιριού, που αναγκάζουν την Κυβέρνηση και το Κράτος να βγάλει προς τα μπροστά ένα οικολογικό προσωπείο.
Για μας είναι ένα έργο το οποίο έρχεται να συνεχίσει τον λεγόμενο εκσυγχρονισμό του Σημίτη όσον αφορά τα λεγόμενα έργα υποδομής, που δεν ήταν τίποτε άλλο παρά εκτεταμένη τσιμεντοποίηση και κατασκευή τεράστιων οδικών αξόνων, προκειμένου να επιτευχθεί το λεγόμενο Ολυμπιακό Ιδεώδες.
Σαν «Αυτόνομη Πρωτοβουλία Ηλιούπολης» λέμε «όχι» στην κατασκευή της δυτικής περιφερειακής Υμηττού, είτε γίνει δημόσια, είτε ιδιωτική, είτε γίνει επιφανειακή, είτε γίνει υπόγεια και ζητούμε αυτούς τους λόγους, που αναφέρω παρακάτω, να τους υιοθετήσει η «Διαδημοτική Επιτροπή».
Λέμε λοιπόν «όχι» βασικά γιατί;
1) Είναι ένα καθαρά Καπιταλιστικό έργο και προφανώς δεν υπάρχουν καθαρά και βρώμικα έργα. Υπάρχουν όμως καθαρές πολιτικές βλέψεις και απόψεις. Είναι ένα έργο που έρχεται να καλύψει επιχειρηματικές και εμπορικές ανάγκες και όχι ανάγκες κοινωνικές, έρχεται να συνδέσει τα δύο μεγαλύτερα εμπορικά κέντρα αυτή τη στιγμή στην Αττική, τις περιοχές του παλιού και νέου αεροδρομίου.
2) Εκφράζει μια ασύλληπτη σε έκταση οικολογική καταστροφή. Μιλάμε για ένα δρόμο, τον βλέπετε στα δεξιά σας, περίπου 10 χιλιόμετρα εκ των οποίων τα 7 περίπου είναι επιφανειακά, δύο λωρίδες ανά κατεύθυνση, σε κάποια σημεία γίνονται τρεις, η προβλεπόμενη ταχύτητα είναι 120 χλμ./ώρα, πάνω από τα σπίτια, πάνω από τα κεφάλια μας πραγματικά, τέσσερις κόμβοι σύνδεσης με το τοπικό δίκτυο, μιλάμε προφανώς για εκτεταμένη αύξηση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης λόγω το κυκλοφοριακού φόρτου.
3) Επιφέρει μεγάλη αλλοίωση στον πολεοδομικό ιστό της πόλης, αφού στην ουσία αυξάνει την κυκλοφορία, ειδικότερα στα σημεία σύνδεσης των κόμβων με το τοπικό δίκτυο. Θέλω να πω σ’ αυτό το σημείο ότι ακόμη και σε μεγάλες Ευρωπαϊκές μεγαλουπόλεις, αυτή η τακτική του να κατασκευάζουμε μεγάλους οδικούς άξονες, ακόμη και χιλιόμετρα έξω από το μητροπολιτικό κέντρο, έχει εγκαταλειφθεί και έχει εγκαταλειφθεί γιατί απέδειξε ότι οδηγεί σε αύξηση του αριθμού των Ι.Χ. αυτοκινήτων και τελικά σε κορεσμό μέσα σε πολύ μικρό χρονικό διάστημα.
4) Προωθεί μια τεχνοκρατική αντίληψη οικονομικής διαχείρισης των έργων υποδομής, είναι οι περιβόητες Συμπράξεις Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα, αυτή η εταιρική σχέση για την οποία μας μιλάει η Ευρωπαϊκή Ένωση τόσα χρόνια και την οποία προσπαθεί να την προωθήσει όχι μόνο σε έργα υποδομής και σε ευρύτερους κοινωνικούς τομείς, είτε είναι στην Εργασία, είτε είναι στην Παιδεία, είτε είναι στην Υγεία.
Στόχος αυτής της τακτικής είναι η προσέλκυση ιδιωτικών πόρων για την αποδοτικότερη, λένε, παροχή δημόσιων υπηρεσιών. Όμως, δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι τα ιδιωτικά κέρδη οδηγούν σε αύξηση των τιμών και αυτές τις αυξήσεις των τιμών τις πληρώνουν οι ίδιοι οι πολίτες, είτε με τα διόδια, είτε με την αύξηση της φορολόγησης.
5) Προωθεί την λεγόμενη θεοποίηση του Ι.Χ. αυτοκινήτου, σε βαθμό που σήμερα έχει φτάσει σε σημείο αλλοτρίωσης. Να σας πω ένα παράδειγμα για το τι συμβαίνει σήμερα: Εγώ θέλω να πάρω το αυτοκίνητό μου, να πάω να βγω ραντεβού με την κοπελιά μου στη Γλυφάδα. Θα το χρησιμοποιήσω ως μέσω για να πετύχω ένα σκοπό. Σήμερα παίρνω το αυτοκίνητο και βγαίνω ραντεβού με το ίδιο το αυτοκίνητο.
Εμείς σαν «Αυτόνομη Πρωτοβουλία Ηλιούπολης» κάναμε μια παρέμβαση στην πλατεία να μιλήσουμε με τους πολίτες. Αυτό που είδαμε, κατ’ αρχήν, είναι ότι δεν υπάρχει γνώση πάνω στο θέμα. Εκφράσαμε επίσης μια άποψη του στυλ, επτά στους δέκα μπορώ να πω το ποσοστό ότι ήταν, θεωρούμε ότι αυτός ο δρόμος θα μας βοηθήσει να πηγαίνουμε πιο γρήγορα στις δουλειές μας και που είναι από το Μενίδι πάνω, εκεί στις επιχειρήσεις και αυτά.
Δεν πρέπει όμως να ξεχνάμε ότι μπορούμε να πηγαίνουμε στις δουλειές μας και πιο φθηνά και με μεγαλύτερη ασφάλεια και χωρίς να πληρώνουμε διόδια, αν τελικά έχουμε μια διαφορετική πολιτική επιλογή και αυτή η πολιτική επιλογή και εναλλακτική μας πρόταση είναι τελικά η διαφορετική διαχείριση του οδικού δικτύου και η ενίσχυση των Μέσων Μαζική Μεταφοράς.
Εγώ θεωρώ, και θέλω να το σημειώσει εδώ η Επιτροπή, ότι η επόμενη ημερίδα που πρέπει να κάνει η «Διαδημοτική Επιτροπή» θα πρέπει να έχει αυτό ακριβώς το θέμα: «Τι σημαίνει εναλλακτική διαχείριση του οδικού δικτύου». Πολύ-πολύ γρήγορα, αυτό που ζητάμε στην ουσία είναι ένα οργανωμένο δίκτυο Μέσων Μαζικής Μεταφοράς με λωρίδες λεωφορείων, με συνδέσεις των σταθμών ΜΕΤΡΟ με λεωφορεία. Βλέπουμε να γίνεται καινούργιος σταθμός ΜΕΤΡΟ στην Ηλιούπολη, παρότι έφαγε μια πλατεία, έτσι; και πραγματικά δεν υπάρχει οργανωμένο δίκτυο να πηγαίνει το λεωφορείο εκεί. Τότε να μην γίνει καθόλου, που λέει ο λόγος, ρε παιδιά!
Στην Ηλιούπολη διεκδικούμε τώρα, γιατί δεν ήρθαμε από τον ουρανό και δεν λέμε να φύγουν τα αμάξια μέσα σε μια μέρα, προς Θεού! Καμία νέα λεωφόρος πάνω από τον Υμηττό, ενίσχυση των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς (λεωφορεία, τραμ, ΜΕΤΡΟ) και δωρεάν μετακινήσεις για όλους τους πολίτες, ελεύθερη πρόσβαση των κατοίκων στο βουνό, ενίσχυση της εθελοντικής πυροπροστασίας, εισαγωγή προγραμμάτων αναδάσωσης στα Δημοτικά, γκρέμισμα των αυθαίρετων κτισμάτων από το δάσος.
Να γκρεμιστεί το παράνομο Κέντρο Υψηλής Τάσης και ο μαντρότοιχος στην Β΄ ζώνη του Υμηττού, να ανασυγκροτηθεί η ανοικτή επιτροπή για την υπεράσπιση των δημοσίων κτημάτων στην Ηλιούπολη, με ευθύνη της ίδιας της Δημοτικής Αρχής, να ξεκινήσει άμεσα ο Δήμος Ηλιούπολης τη διαδικασία καταγραφής όλων των ελεύθερων χώρων της Ηλιούπολης και όλων των δημοσίων ακινήτων στα πλαίσια μιας ειδικής πολεοδομικής μελέτης χρήσεων γης, η οποία στη συνέχεια θα νομοθετηθεί.Το πρώην αεροδρόμιο του Ελληνικού να γίνει πάρκο φυσικό πρασίνου, ελεύθερες δημόσιες παραλίες στους κατοίκους και όχι στους επιχειρηματίες των ξενυχτάδικων. Λέμε ακόμη «Όχι» στην αναθεώρηση του άρθρου 24 του Συντάγματος.
Και τελειώνω με ένα μικρό απόφθεγμα από το βιβλίο του Murray Bookchin, «Tί είναι κοινωνική οικολογία»:
«…Είμαστε σίγουρα πολιορκημένοι από μια οικολογική κρίση τεραστίων διαστάσεων, που προέρχεται, είναι φανερό πλέον, από την ανελέητη εκμετάλλευση και ρύπανση του πλανήτη. Ορθά αποδίδονται τα κοινωνικά αίτια αυτής της κρίσης στο ανταγωνιστικό πλέγμα της αγοράς, η οποία ανάγει ολόκληρο τον έμβιο κόσμο, συμπεριλαμβανομένης της ανθρωπότητας, σε εμπορεύσιμα αντικείμενα, σε απλά εμπορεύματα με αναρτημένη πάνω τους την τιμή, που προορίζονται να πωληθούν με σκοπό το κέρδος και την οικονομική επέκταση.
Η ιδεολογία αυτού του πνεύματος εκφράζεται στο περί βέτο αξίωμα της αγοράς. Αναπτύξου ή πέθανε. Ένα αξίωμα που ταυτίζει την απεριόριστη ανάπτυξη με την πρόοδο και την κυριαρχία πάνω στη φύση με τον πολιτισμό…».
Advertisements

2 Σχόλια so far »

  1. 1

    Δελτίο τύπου – Πρόσκληση
    >
    >
    > Σε μια περίοδο που το ενεργειακό ζήτημα,
    > τόσο σε εθνικό όσο και σε παγκόσμιο
    > επίπεδο, ανάγεται σε ένα από τα
    > σημαντικότερα προβλήματα, στην Ελλάδα
    > επιχειρείται να προωθηθεί ο νέος
    > ενεργειακός σχεδιασμός, μακριά από την
    > κοινωνία μεν, σε σαφή αντικοινωνική και
    > αντιπεριβαλλοντική κατεύθυνση δε.
    > Γεγονός που επιβεβαιώνεται και από τις
    > μαχητικές αντιδράσεις των πολιτών, στις
    > περιοχές που σχεδιάζονται οι νέες
    > ηλεκτροπαραγωγικές μονάδες.
    >
    > Οι Πολίτες της Αττικής για την Ενέργεια,
    > αντιμετωπίζοντας το ζήτημα του
    > ενεργειακού σχεδιασμού, και της
    > ενέργειας γενικότερα, πρωτίστως ως
    > κοινωνικό και πολιτικό ζήτημα καλούμε σε
    > κοινή δράση όλους όσους αμφισβητούν το
    > σημερινό ενεργειακό μοντέλο. Ειδικότερα,
    > οι κάτοικοι της Αττικής, της πιο
    > ενεργοβόρας περιοχής της χώρας,
    > οφείλουμε να παρέμβουμε σε ζητήματα σαν
    > αυτό, που συνδέονται άμεσα με την
    > ποιότητα της ζωής μας και την υποβάθμιση
    > του περιβάλλοντος.
    >
    > Με αυτό το σκεπτικό συμπορευόμαστε με
    > τις κινήσεις των πολιτών, που
    > συμμετέχουν στο δίκτυο των Πολιτών κατά
    > του λιθάνθρακα και δηλώσαμε παρόντες στο
    > “μπλοκ ενέργειας”, στα εγκαίνια της
    > Δ.Ε.Θ., μαζί με τους πολίτες των περιοχών
    > του λιγνίτη, που έχουν ανοίξει τα δικά
    > τους μέτωπα.
    >
    > Για να αντιτάξουμε τη δική μας
    > εναλλακτική λογική απέναντι στην
    > κουλτούρα της υπερπαραγωγής –
    > υπερκατανάλωσης ενέργειας και της
    > περιβαλλοντικής υποβάθμισης, για να
    > οργανώσουμε την παρέμβασή μας στο
    > διάλογο για τον ενεργειακό σχεδιασμό,
    > δίνοντάς του την κοινωνική διάσταση που
    > οφείλει να έχει, καλούμε όλους τους
    > φορείς και τις κινήσεις πολιτών και
    > όλους όσους ευαισθητοποιούνται στο
    > ζήτημα της χρήσης της ενέργειας σε:
    >
    > ανοιχτή συνέλευση,
    > την Τρίτη, 7 Οκτώβρη, 8.30 μ.μ.
    > στο Nosotros, Θεμιστοκλέους 66, Εξάρχεια
    >
    > Για να δώσουμε τη δική μας απάντηση στο
    > ερώτημα: Ενέργεια, για τι και για ποιόν;
    >
    >
    > Πολίτες της Αττικής για την Ενέργεια
    > http://att-energy.blogspot.com/
    >
    >
    > Για την επικοινωνία:
    >
    > Μαριάννα Χούσου, 6972149480
    > attiki.energy@yahoo.com
    >

  2. 2

    Παυλίδου Μαίρη said,

    Σήμερα 25.01.2011 πηγαμε με τα παιδιά μου για βόλτα στον Υμηττό κατα τις 10:00 απο το μοναστήρι του Αγ.Ιωαννη προς τον προφ.Ηλία. Αν και βροχερή μέρα, ηταν υπέροχα ήσυχα και δροσερά, εκτός απο κάτι σφυρίγματα που ακούγαμε και πολύ σύντομα καταλάβαμε οτι κάποιος με 2 κυνηγόσκυλα, αλώνιζε με την ησυχία του στις πλαγιές και τα σκυλιά του έφερναν πέρδικες απο τις λίγες που υπάρχουν πιά στον Υμηττό.
    Δεν είναι κρίμα λίγοι κρετίνοι να καταστρέφουν ανενόχλητοι το περιβάλλον του βουνού μας που με τοσο κόπο συμπολίτες μας αγωνίζονται να το διατηρήσουν για τους επόμενους??


Comment RSS · TrackBack URI

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: