Αργυρούπολη

[Παραθέτουμε την εισήγηση που έγινε από τον κ. Άγγελο Παπασπύρου, μέλος της «Αριστερής Συσπείρωσης Πολιτών Αργυρούπολης» στη «Συνάντηση για τον Υμηττό της 2ης Δεκεμβρίου 2007.]

Αγαπητοί φίλοι, νομίζω ότι πρέπει να ενισχύσουμε την επιχειρηματολογία γύρω από την κατασκευή του περιφερειακού της Αττικής, της περιφερειακής του Υμηττού, γιατί νομίζω ότι είναι μια βάρβαρη επέμβαση στον Υμηττό, η οποία δεν έχει ξαναγίνει τα τελευταία 20 χρόνια και θα σημάνει την καταστροφή ουσιαστικά του Υμηττού. Το Υπουργείο, το ΠΕΧΩΔΕ, μαζί με τους συγκοινωνιολόγους έχουν μια επιχειρηματολογία η οποία βρίσκει ανταπόκριση στις τοπικές κοινωνίες και αν δεν ενισχύσουμε τη δική μας επιχειρηματολογία, ο κόσμος θα πει: «Α, ωραία καλά κάνουν και φτιάχνουν την περιφερειακή του Υμηττού». Λέω, λοιπόν, το ΥΠΕΧΩΔΕ και οι συγκοινωνιολόγοι, μάλιστα χθες ή προχθές διάβασα επιχειρηματολογία συγκοινωνιολόγου, χρησιμοποιούν πάλι την ίδια ορολογία που χρησιμοποίησαν όταν έφτιαχναν και την Αττική Οδό και τη σημερινή περιφερειακή του Υμηττού, δηλαδή Καρέα – Κατεχάκη.
Να ανακουφιστεί, λέγανε παλιότερα για τη σημερινή, την υπάρχουσα περιφερειακή του Υμηττού, να ανακουφιστεί η Μεσογείων και η Κηφισίας. Όταν έκαναν την Αττική Οδό έλεγαν να ανακουφιστεί η Μεσογείων και η Κηφισίας και να ανακουφιστεί και η περιφερειακή του Υμηττού – Καρέα – Κατεχάκη. Σήμερα χρησιμοποιούν ακριβώς το ίδιο επιχείρημα. «Πρέπει να γίνει η δυτική περιφερειακή του Υμηττού», λέει το ΥΠΕΧΩΔΕ, για να ανακουφιστεί πρώτα-πρώτα η υπάρχουσα περιφερειακή του Υμηττού και η Μεσογείων και Κηφισίας και μετά από λίγα χρόνια θα μας πουν πάλι το ίδιο, όταν πλέον δεν θα μπορεί να απορροφήσει η νέα περιφερειακή του Υμηττού που θα κατασκευαστεί την κίνηση των αυτοκινήτων και θα μας πουν πρέπει να κατασκευάσουμε άλλη μία λεωφόρο.
Τώρα όμως χρησιμοποιούν και πρόσθετα επιχειρήματα, δηλαδή εσείς που ζείτε στην Αργυρούπολη, την Ηλιούπολη, το Ελληνικό, τη Γλυφάδα κ.λ.π., θα ανακουφιστεί, λένε, η εσωτερική συγκοινωνία, θα ανακουφιστεί το εσωτερικό δίκτυο. Νομίζουμε ότι όλα αυτά είναι επιχειρήματα αυταπόδεικτα, αστήρικτα για τους εξής λόγους: Πράγματι, όπως είπε και ο προηγούμενος ομιλητής, και στην Ευρώπη και εδώ έχει αποδειχτεί ότι όταν κάνουμε περιφερειακούς δρόμους ταχείας κυκλοφορίας, το πρώτο αποτέλεσμα είναι ότι ενθαρρύνουμε τους κατόχους των Ι.Χ. να πάρουν το αυτοκίνητό τους καθημερινά.
Δεύτερον, ενθαρρύνουμε την αγορά των αυτοκινήτων, αυτό είναι πολύ σημαντικό.
Τρίτον, ενθαρρύνουμε τη δημιουργία οικονομικών δραστηριοτήτων στις εισόδους και εξόδους των λεωφόρων αυτών. Έχουμε λοιπόν αύξηση και του οικισμού σ’ αυτές τις περιοχές και αύξηση των οικονομικών δραστηριοτήτων. Ακόμη, αν λάβουμε υπόψη μας ότι η αύξηση των αυτοκινήτων, η κίνηση μάλλον, η κυκλοφορία των αυτοκινήτων στο λεκανοπέδιο είναι της τάξης του 10% κάθε χρόνο, είναι αδύνατον μετά από μερικά χρόνια να απορροφήσει αυτή η λεωφόρος την αύξηση των αυτοκινήτων.
Και το τελευταίο, ότι οι λεωφόροι υπερτοπικής σημασίας θίγουν κυρίως, λένε οι συγκοινωνιολόγοι, τις ζώνες επιρροής του έργου. Δηλαδή αυτοί που θα θιγούν περισσότερο από τη λεωφόρο αυτή θα είναι ο Βύρωνας, ο Καρέας δηλαδή, η Αργυρούπολη, η Ηλιούπολη και το Ελληνικό. Αυτοί θα έχουν υποστεί την υποβάθμιση από το δρόμο αυτό. Γιατί; Διότι στις εισόδους και εξόδους των κόμβων που γίνονται, στους τέσσερις κόμβους, θα έχουμε συσσώρευση αυτοκινήτων. Μη νομίζετε δηλαδή, η Ηλιούπολη π.χ. μη νομίζει ότι η Κατεχάκη που διέρχονται σήμερα 100.000 αυτοκίνητα, ότι θα έχουμε μείωση. Θα είναι προσωρινή εντελώς η μείωση. Μετά από λίγο θα έχουμε αύξηση της κίνησης.
Και να σας πω το εξής παράδειγμα, την Αργυρούπολη, όταν έφυγε το αεροδρόμιο, η Αργυρουπόλεως που είναι συνέχεια της Κατεχάκη, η Αργυρουπόλεως είχε μείωση της κυκλοφορίας κατά 25%. Μετά από δύο χρόνια έχουμε διπλάσια κίνηση απ’ ό,τι είχαμε πριν. Άρα λοιπόν δεν μας γλιτώνει τίποτε, γιατί η αύξηση της κίνησης των αυτοκινήτων είναι πάρα πολύ μεγάλη και οι οδηγοί ενθαρρύνονται ακόμη περισσότερο.
Ακόμα υπάρχει κίνδυνος – το είπε ο Πάνος Τότσικας – να γίνει εκχώρηση εκμεταλλεύσεων μέσα στην λεωφόρο αυτή που θα γίνει. Δηλαδή να κατασκευαστούν Σ.Ε.Ο., βενζινάδικα και οικονομικές δραστηριότητες, οπότε ο Υμηττός διαλύεται οριστικά.
Πρέπει να προσθέσουμε ακόμη ότι το οικοσύστημα στον Υμηττό είναι βέβαιο ότι θα διαλυθεί παντελώς, γιατί σε μια απόσταση 9 χιλιομέτρων, που είναι ο δρόμος, θα κατασκευαστεί ένας δρόμος ο οποίος θα έχει άνοιγμα γύρω στα 40 μέτρα και μόνο ο κόμβος, να σκεφτείτε, μόνο ο κόμβος της Αργυρούπολης έχει έκταση 600 στρέμματα. Καταλαβαίνετε λοιπόν τι καταστροφή θα γίνει.
Τώρα θα μου πείτε εμείς τι προτείνουμε και ποια είναι η λύση; Ή μάλλον προηγουμένως να πω, καλά αυτοί δεν τα βλέπουν αυτά; Δηλαδή δεν βλέπει το ΥΠΕΧΩΔΕ, δεν βλέπουν όλοι αυτοί, δεν έχουν ευαισθησίες; Να σας πω. Υπάρχει ένα πλέγμα συμφερόντων μεταξύ των εταιρειών που πουλάνε αυτοκίνητα, των εταιρειών των πετρελαιοειδών και των κατασκευαστικών εταιρειών που συνδέονται με όλους αυτούς τους μηχανικούς του ΥΠΕΧΩΔΕ, με όλο αυτό το σύστημα, που μόνο έτσι μπορεί να επιζήσει. Να σας πω το εξής: ο Πρόεδρος των εμπόρων αυτοκινήτων στη συνέλευσή τους, πρόσφατα, ξέρετε τι είπε; «Εάν δεν πουλάμε διακόσιες με τριακόσιες χιλιάδες αυτοκίνητα το χρόνο, θα κλείσουμε». Αυτά είναι τα πλέγματα των συμφερόντων.
Άρα, λοιπόν, ο δρόμος δεν γίνεται για να λύσουμε τα προβλήματα τα κυκλοφοριακά κι αυτό αποδεικνύεται και από άλλο γεγονός, ότι καμία διαχείριση δεν έγινε μέχρι τώρα στη Βουλιαγμένης. Τριάντα χρόνια ουδεμία διαχείριση έγινε. Δεν έγινε μία βύθιση, μία ανισόπεδη. Τις αφήνουμε όπως είναι, για να μπορούμε μετά να κατασκευάζουμε καινούργιους δρόμους για να δίνουμε σε εργολαβίες, για να εκμεταλλεύονται και να παίρνουν υπερκέρδη αυτές οι τεχνικές εταιρείες.
Η πρόταση ποια είναι; Αυτοί δεν την βλέπουν; Δεν την βλέπουν δυστυχώς, γιατί είναι πλεγμένοι μέσα σ’ αυτό το σύστημα. Η πρόταση είναι: Η δημιουργία ενός δικτύου Μέσων Μαζικής Μεταφοράς Σταθερής Τροχιάς σε όλη την περιοχή, γιατί αν γινόταν τέτοιο δίκτυο, θα αποθαρρύνονταν οι Ι.Χήδες για να πάρουν το αυτοκίνητό τους και θα μειώνονταν η κίνηση. Και η διαχείριση του υπάρχοντος συστήματος, του κυκλοφοριακού συστήματος.
Σήμερα όμως δεν υπάρχουν τέτοιες προθέσεις. Βλέπετε ότι δικτυωτά δεν σχεδιάζεται πουθενά, δικτυωτά να κατασκευαστεί το ΜΕΤΡΟ, ούτε υπεραστικά, υπερτοπικής σημασίας σιδηροδρομικά δίκτυα. Αυτό που σχεδιάζεται είναι η εξυπηρέτηση του Ι.Χ. αυτοκινήτου.
Εμείς λοιπόν είμαστε εντελώς αντίθετοι με την κατασκευή, πρέπει να κινητοποιηθούμε όλοι. Στην Αργυρούπολη, τη μεγαλύτερη καταστροφή την δέχεται η Αργυρούπολη, γιατί η υψομετρικές διαφορές από τον οικισμό μέχρι την κορυφή είναι πολύ μικρές και επομένως ο δρόμος περνά πολύ κοντά στον οικισμό και ουσιαστικά καταστρέφει όλο το βουνό, γιατί από κει και πάνω δεν μένει μεγάλος χώρος.
Γι’ αυτό λοιπόν εμείς είμαστε αντίθετοι. Θεωρούμε ότι είναι η πιο βάρβαρη επέμβαση που θα γίνει στον Υμηττό και θα ολοκληρώσει την καταστροφή του βουνού. Στα τελευταία 15 χρόνια έχουν τσιμεντοποιηθεί στο λεκανοπέδιο της Αττικής 100 τετραγωνικά χιλιόμετρα πρασίνου. Δεν λαμβάνουμε υπόψη μας την Πάρνηθα και την Πεντέλη, μέσα στο χώρο του λεκανοπεδίου. Αυτό θα επιτείνει ακόμη την τσιμεντοποίηση και θα αυξήσει τη θερμοκρασία στους καύσωνες ακόμη και κατά 8 βαθμούς, όπως υπολογίζει το Αστεροσκοπείο Αθηνών.

Advertisements

1 Response so far »

  1. 1

    Roy said,

    Μου αρεσει το «ενθαρρύνουμε τη δημιουργία οικονομικών δραστηριοτήτων «. Μα είναι δυνατόν να θέλουμε οικονομικές δραστηριότητες, θέσεις εργασίας, κίνηση της τοπικής οικονομίας; Ο κ. Άγγελος Παπασπύρου έχει απόλυτο δίκιο. Να μη γίνει κανένας δρόμος πουθενά και να αντικατασταθούν όλα τα αυτοκίνητα με αραμπάδες που θα τους σέρνουν επιχειρηματίες, εργοδότες, γιατροί, δικηγόροι, επιστήμονες που εργάζονται στην ελεύθερη αγορά κλπ. Η μόνη οικονομική δραστηριότητα θα πρέπει να είναι οι λαϊκοί οίκοι ανοχής όπου θα εκτελούν αναγκαστική εργασία οι γυναίκες των παραπάνω υποζυγίων, οι οποίες θα ικανοποιούν τα λαικά ένστικτα των συνδικαλιστών και εργατοπατέρων της αριστεράς. Οι υπηρεσίες θα είναι ελεύθερο στοματικό και παξιμαδάτο αριστερόστροφο.


Comment RSS · TrackBack URI

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: