Αναλυτική ενημέρωση από τη Διαδημοτική

Από αριστερά: Ο κ. Τζόκας, η κ. Καφαντάρη, ο κ. Τότσικας και ο κ. Κορτζίδης

Από αριστερά: Ο κ. Τζόκας, η κ. Καφαντάρη, ο κ. Τότσικας και ο κ. Κορτζίδης

Συνέντευξη τύπου παρέθεσε η Διαδημοτική Συντονιστική Επιτροπή για τη Διάσωση του Υμηττού στα μέσα μαζικής ενημέρωσης, την Τρίτη 31 Μαρτίου σε αίθουσα του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος, στο κέντρο της Αθήνας. Το θέμα που απασχόλησε είχε να κάνει με την: «Τροποποίηση Προεδρικού Διατάγματος προστασίας του Υμηττού-Νέοι αυτοκινητόδρομοι στον Υμηττό: Περιβαλλοντικές, κυκλοφοριακές, πολεοδομικές επιπτώσεις και κοινωνικές αντιστάσεις».

Το χρονικό σημείο που επιλέχθηκε να πραγματοποιηθεί η συνέντευξη τύπου, υποδηλώνει την κρισιμότητα του θέματος και σε συνάρτηση με το γεγονός πως αρκετοί Δήμοι έχουν δηλώσει τη συνολική αντίθεσή τους τόσο με τους νέους αυτοκινητόδρομους όσο και με το σχεδιαζόμενο Προεδρικό Διάταγμα για τον Υμηττό, θέτει προ των ευθυνών του, το αρμόδιο Υπουργείο.

Αρχικά (στη συνέντευξη τύπου) τοποθετήθηκε ως εκπρόσωπος της «Διαδημοτικής» ο πολεοδόμος, Πάνος Τότσικας, που περιέγραψε το έργο που σχεδιάζει το Υ.ΠΕ.ΧΩ.ΔΕ., υποστηρίζοντας πως τα σχέδια του Υπουργείου για τον Υμηττό κινούνται προς την εμπορευματοποίηση του δημόσιου χαρακτήρα του βουνού. «Οι νέοι δρόμοι εξυπηρετούν αυθαίρετες χρήσεις ώστε να συνδεθεί γρήγορα το κέντρο της πόλης με τα Μεσόγεια ενώ κάτι τέτοιο δε προβλέπεται από το ρυθμιστικό σχέδιο της Αθήνας» υποστήριξε.

Ακολούθησαν οι τοποθετήσεις των Δημάρχων Καισαριανής και Ελληνικού, Τζόκα και Κορτζίδη αντίστοιχα που εξέφρασαν τη συνολική τους αντίθεση τόσο με τους νέους αυτοκινητόδρομους στον Υμηττό όσο και με το Προεδρικό Διάταγμα. Οι δύο Δήμαρχοι τόνισαν για ακόμα μια φορά πως απαιτούν την ανακήρυξη του Υμηττού σε ζώνη απόλυτης προστασίας και ζήτησαν την επέκταση των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς.

Η Γεωλόγος και μέλος της «Διαδημοτικής», Χαρά Καφαντάρη αναφερόμενη στον Υμηττό τόνισε πως πρέπει: «Να αντιμετωπίσουμε το βουνό μας συνολικά ως ορεινό όγκο και να μην επιτρέψουμε την εκμετάλλευσή του».

Ο αντιπρύτανης του ΕΜΠ, Γιάννης Πολύζος δεν μπόρεσε να παρευρεθεί και να τοποθετηθεί στην εκδήλωση, εξαιτίας σοβαρών υποχρεώσεων που είχε, ωστόσο διαβάστηκε το μήνυμα που απέστειλε στη «Διαδημοτική». Μεταξύ άλλων ο κ. Πολύζος ανέφερε πως: «Ο Υμηττός αλλά και ο κάμπος των Μεσογείων θα επιβαρυνθούν ακόμα περισσότερο από τις οικιστικές επεκτάσεις που θα επιφέρουν αυτά τα έργα».

Ο συγγραφέας Γιάννης Σχίζας, με τη σειρά του υποστήριξε πως: «Χρειάζεται να βάλουμε τους μικρόνοες «καλοθελητές» και τους ιδιοτελείς στη θέση τους» και ζήτησε: «Να ορθωθούμε ενάντια στην κυκλοφοριακή εντροπία και στο «χρύσωμα» της με τη «συνήθεις» μελέτες περιβαλλοντικών επιπτώσεων».

Η Ιόλη Χριστοπούλου εκ μέρους του WWF Ελλάς, μίλησε για την οικολογική αξία του Υμηττού και τη θεσμική προστασία του. Τέλος ανέπτυξε τις θέσεις της οργάνωσης που συμμετέχει. Συνοψίζοντας πρότεινε τον χαρακτηρισμό του Υμηττού σε Εθνικό Πάρκο.

Οι τοποθετήσεις συνεχίστηκαν με τον εκπρόσωπο των Οικολόγων-Πράσινων, κ. Χρυσόγελο, τον κ. Μπελαβίλα από το εργαστήριο αστικού περιβάλλοντος του ΕΜΠ, τον εκπρόσωπο του Συνασπισμού, κ. Τόλιο, την εκπρόσωπο της Ελληνικής Ορνιθολογικής Εταιρείας, κ. Κορμπέτη, τον εκπρόσωπο της Ελληνικής Εταιρείας Περιβάλλοντος και Πολιτισμού, κ. Δωροβίνη, την κ. Δημητρίου από την Κίνηση Πολιτών Ηλιούπολης, τη Βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ, κ. Φιλίνη, τη Νομαρχιακή Σύμβουλο Ανατολικής Αττικής (αντιπολίτευση), κ. Στεργίου, τη Νομαρχιακή Σύμβουλο Ανατολικής Αττικής (συμπολίτευση), κ. Φράγκου, τον πρόεδρο του πολιτιστικού συλλόγου Ιλισός, κ. Παπαϊωάννου και τον κ. Κλεφτοδήμο, εκπρόσωπο της ΕΔΜΥΔΑΣ.

Οι εκπρόσωποι της «Διαδημοτικής Συντονιστικής Επιτροπής για τη Διάσωση του Υμηττού» δήλωσαν ότι το επόμενο διάστημα θα προχωρήσουν σε δικαστικές προσφυγές ενώ θα επεξεργαστούν και την πρόταση που έγινε για μια ημέρα δράσης που θα λάβει χώρα σε διάφορα σημεία (δήμους) του Υμηττού.

Επίσης τονίστηκε πως, είναι γεγονός πλέον η δημιουργία ενός μετώπου που επεκτείνεται συνεχώς και προς τα ανατολικά του Υμηττού.

Τέλος, η Διαδημοτική κάλεσε όλους να συστρατευτούν για την προάσπιση του Υμηττού και την ανάδειξή του.

 

Advertisements

1 Response so far »

  1. 1

    Λιαπης Βασιλειος said,

    Η Καισαριανή στο «απόσπασμα»

    Της ΧΑΡΑΣ ΤΖΑΝΑΒΑΡΑ

    Ο δενδρόφυτος πεζόδρομος της ζώνης του Ηριδανού, τα πάρκα των οδών Μισούντος και Ανδρέα Δημητρίου, οι λόφοι Αράπη και Αϊ-Γιάννη, όλα στο δήμο της Καισαριανής, είναι τα υποψήφια «θύματα» των νέων αυτοκινητόδρομων Αττικής που προωθεί ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ Γ. Σουφλιάς.

    Δημιουργεί επιπλέον έναν τεράστιο οδικό κόμβο στο στρατόπεδο Σακέτα, στην… προστατευόμενη ζώνη του Υμηττού, απ’ όπου προβλέπεται να ξεκινούν οι δύο σήραγγες που θα διατρέχουν το βουνό, με απολήξεις προς τα νότια προάστια και τα Μεσόγεια.

    Την τελευταία δεκαετία, από τότε που δόθηκε στην κυκλοφορία η περιφερειακή Υμηττού, ο κεντρικός δρόμος της Καισαριανής αποτελεί τη μόνη διέξοδο για όσους κατευθύνονται προς το κέντρο της Αθήνας και προς ένα σημαντικό τμήμα του Πειραιά.

    «Η λεωφόρος Εθνικής Αντιστάσεως είναι ένας τοπικός δρόμος που δεν επαρκεί για τέτοια κυκλοφορία, η οποία διχοτομεί την πόλη μας», δήλωσε στην «Κ.Ε.» ο δήμαρχος Σπ. Τζόκας.

    Αύξηση των τροχαίων

    Συνορεύει άμεσα με δημοτικό σχολείο, με το γυμναστήριο και την κεντρική πλατεία, με αποτέλεσμα να έχουν αυξηθεί τα τροχαία. Μελέτες που έχουν γίνει από την ομάδα του καθηγητή του Πανεπιστημίου Μ. Σανταμούρη έδειξαν ότι το 80% της κυκλοφορίας είναι διερχόμενα από την Καισαριανή και μόνο το υπόλοιπο 20% καλύπτει τοπικές ανάγκες.

    Λόγω του μικρού πλάτους, αλλά και των παρκαρισμένων οχημάτων, οι ουρές είναι ατελείωτες τις ώρες αιχμής, ενώ πολλοί οδηγοί έχουν βρει διέξοδο χρησιμοποιώντας τον δρόμο που διατρέχει την Πανεπιστημιούπολη.

    «Σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο, είχαμε υποβάλει μελέτη στο υπουργείο ΠΕΧΩΔΕ για υπόγειο δρόμο μέσα στα όρια της Πανεπιστημιούπολης που θα κατέληγε στην περιοχή Κάραβελ-Χίλτον και δεν θα επηρεάζει την Καισαριανή», επισημαίνει ο δήμαρχος και προσθέτει: «Η λύση που προτείνει ο κ. Σουφλιάς είναι διαφορετική και μετατρέπει την πόλη μας σε πύλη εισόδου και εξόδου για ολόκληρο το δίκτυο των αυτοκινητόδρομων της Αττικής».

    Εκτιμήσεις υπολογίζουν ότι το νέο δίκτυο θα εξυπηρετεί περίπου 2 εκατ. μετακινήσεις την ημέρα, έναντι 320.000 σήμερα της Αττικής Οδού.

    Τα σχέδια του ΥΠΕΧΩΔΕ για τη σύνδεση του κέντρου της πρωτεύουσας με την Αττική Οδό και τις επεκτάσεις της, προβλέπουν νέο αυτοκινητόδρομο μέσα από τη ζώνη πρασίνου της Πανεπιστημιούπολης, μήκους 3,8 χλμ. (τα 1,6 χλμ. θα είναι υπόγεια).

    Μάλιστα, ένα μικρό κομμάτι, περίπου 400 μέτρων, θα γίνει με τη μέθοδο cut and cover (σκάψιμο σε ανοικτό όρυγμα), που το ίδιο το υπουργείο ομολογεί ότι θα προκαλέσει σοβαρά προβλήματα κατά τη φάση κατασκευής.

    Τέλος στο… πράσινο

    Το πιο επιβαρυντικό, όμως, που διαφοροποιείται από την πρόταση του δήμου, είναι ότι το υπογειοποιημένο τμήμα θα είναι μικρότερο και θα σταματά λίγο πριν την οδό Ούλοφ Πάλμε, προκαλώντας έμφραγμα στους ήδη ανεπαρκείς τοπικούς δρόμους.

    «Μετά τον Νικ. Κακλαμάνη που επιβουλεύεται το πάρκο των οδών Κύπρου και Πατησίων, ο κ. Σουφλιάς με τους αυτοκινητόδρομους αφανίζει το πράσινο της Καισαριανής και του Υμηττού», μας είπαν οι αρχιτέκτονες Γ. Αδάμος και Αρτεμις Δραζίνου, που μετέχουν στην ομάδα του δήμου για την αξιολόγηση των επιπτώσεων από τα έργα.

    Από τη μελέτη του ΥΠΕΧΩΔΕ, όπως μας επισήμαναν, προκύπτει η σοβαρή επιβάρυνση των σχεδιαζόμενων έργων:

    1 Το τέλος της σήραγγας θα είναι στο ύψος της οδού Φιλαδέλφειας και θα έχει έξι κύριες λωρίδες κυκλοφορίας, γι’ αυτό θα εξαφανιστεί ο πεζόδρομος της ζώνης του Ηριδανού, που έχει δημιουργηθεί κατά μήκος της Πανεπιστημιούπολης και φθάνει μέσω του άλσους Συγγρού στην οδό Ευφρονίου, στο Παγκράτι. Μάλιστα για την κατασκευή του κόμβου θα καταληφθεί ένα μικρό κομμάτι του άλσους.

    2 Η βύθιση της Ούλοφ Πάλμε και της Υμηττού, που σε αυτό το σημείο θα διαθέτει πλέον επτά λωρίδες κυκλοφορίας (!), διαλύει τον οικιστικό ιστό της Καισαριανής.

    3 Η περιοχή του Ποσειδώνα μετατρέπεται σε κόμβο πολλαπλών διευθύνσεων, με αποτέλεσμα να χάνονται τα πεζοδρόμια της Υμηττού στο ύψος της Φορμίωνος. Καταστρέφεται επίσης το πράσινο στη Μισούντος για να διαπλατυνθεί η απόληξη της Φιλολάου και να αποκτήσει τέσσερις λωρίδες κυκλοφορίας.

    4 Ανισόπεδος κόμβος σχεδιάζεται σε ένα μέρος του λόφου Αράπη, ενώ η γέφυρα σύνδεσης με τον κόμβο Σακέτα, ανάμεσα στο νεκροταφείο και το γήπεδο, υποβαθμίζει και καταστρέφει το λόφο του Αϊ-Γιάννη.

    ΚΥΡΙΑΚΑΤΙΚΗ – 29/03/2009


Comment RSS · TrackBack URI

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: